Anna Anka


"Jag är en historisk händelse"



Anna Anka om årets säsong av Svenska Hollywoodfruar.


Måndag 8 mars 2010. Internationella kvinnodagen. Och premiär för Svenska Hollywoodfruar. Nyheter24:s journalist Ehsan Fadakar har träffat Anna Anka på Grand Hotel i Stockholm för att prata om Hollywoodfruar och makt.


– Hollywoodfruar kommer alltid vara det lilla barnet jag skapade. Jag tog showen till toppen och kände att det inte finns mycket mer jag kan göra. Jag tror inte att jag hade kunnat hålla samma succé på den som jag gjorde första gången. Det var dags att ge någon annan chansen, säger Anna Anka till Nyheter24.


– Förhoppningsvis kan någon av de andra bli den nya Anna Anka och bli den lilla hackkycklingen. Så slipper jag bli det, säger Anna Anka och skrattar högt.


Känner du att det var så?


–Ja, man blir ändå rätt förvånad för det har ändå gått så många månader och det skrivs fortfarande om mig, vad jag än gör är det i tidningarna.


–Det är både positivt och negativt, vissa grejer hade man önskat att de inte skrev eller engagerade sig så mycket i, men man kan väl inte alltid välja vad man vill i livet, säger Anna Anka.


Hajpen kring dig är fortfarande stor – flera månader efter att Hollywoodsfruars första säsong tog slut. Och Aftonbladet utnämnde dig nyligen till en av Sveriges 40 mäktigaste.


- Ja, är det inte kaxigt?


Det är ganska kaxigt.


- Eller huuuuur?


Känner du dig mäktig?


- Nä, jag känner mig inte mäktig, men det är en komplimang. Expressen valde mig till årets kändis, och det förstår man för jag har verkligen slagit igenom i Sverige på så kort tid, och jag tror inte att det har hänt med någon annan. Därför är det en historisk händelse och det är viktigt att man bygger på det och håller kvar det.


- Och så kan man vända den negativa sidan till en positiv, för jag är inte en bitch, jag är inte en dålig person, jag har mycket jag kan tillföra och mycket att ge. Jag har mer erfarenhet än de flesta människor kommer att få i hela sitt liv. Det är för att jag är så utåtriktad och världslig, har sett så mycket positivt och negativt och det är som jag alltid säger: livet är en utveckling och man ska lära sig från de bästa så att man senare kan ge det vidare och guida folk och hjälpa de på vägen, säger Anna Anka klokt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0